Werkelijk? – Bericht voor de lachspieren

Foto van het internet geplukt

Wat is ´werkelijkheid´ werkelijk als deze is verdwenen met mijn dood? Deze vraag viel mij te binnen terwijl ik in de nacht zojuist buiten een sjekkie rookte. De voorwaarde voor werkelijkheid is de waarnemer van werkelijkheid, zonder dat betekent het niets. En als de waarnemer er slechts tijdelijk is, wat blijft er dan van werkelijkheid over?

Ik drukte de peuk uit en daarmee was het met de diepzinnigheid ook meteen gedaan. Ik dacht aan de video die ik afgelopen middag had gezien en die mijn lach meermalen had weten te ontlokken. Ik wist dat het tijd was voor een blogbericht vol humor, dat prachtig menselijk vermogen om zware zaken van een relativerende lach te voorzien. De video waar ik zojuist op doelde is afkomstig van BBC Scotland, een fragment uit de serie Scot Squad. Een prachtige karikatuur van wat ons te wachten staat als de Woke mentaliteit, met doorgedraaide politieke correctheid, ons overneemt.

Van het kanaal AwakenwithJP op YouTube heb ik de volgende video gehaald, die op gelijke wijze exploreert hoe het is als de LGBTQ gekte de overhand heeft gekregen.

Jim Breuer was voor mij een onbekende komiek die me tijdens de lockdown enorm verraste: hij was de eerste die openlijk en radicaal de corona waanzin verbeeldde. Een verademing. Ik heb sindsdien nog wat korte filmpjes van hem onder ogen gekregen waarbij ik steeds zijn kritische zin op verschillende onderwerpen waardeerde. Geniet van een ruim uur video van de show: Somebody had to say it.

De dame die hieronder volgt, die zich Samira laat noemen als ik het goed heb, heeft een geheel eigen en krachtige stijl om duidelijk te maken hoe ze naar zaken kijkt. Kunnen die boeren niet gewoon een andere baan zoeken? is de titel van het filmpje hieronder.

Van Klaus Schwab zijn al heel wat muziek parodieën rond gegaan, die welke ik hier toon bevat een prachtige mix van zijn hits die ik nog niet kende.

Zoals Jim Breuer al zei op het eind van zijn show: lachen en liefde in deze krankzinnige tijd, daar dienen we zorg voor te dragen. Ik laat hem graag als afsluiter nogmaals aan het woord, nu over Bill Gates.