Original Health

Oké, het is mooi geweest, Karin zal dit jaar zelfstandig ondernemer worden. De eigenaresse van de gezondheidswinkel waar ze werkt is niet goed voor haar. Karin heeft groot inzicht in gezondheid en de werking van voedingsmiddelen op het lijf, als Karin werkt zijn de inkomsten het hoogst, Karin werkt drie zaterdagen per maand, Karin hield de winkel overeind toen haar collega´s begin lockdown thuis bleven. Als dank hiervoor ontvangt ze het minimum loon. Laten we de slavendrijvers niet om gunsten vragen, laat ons in de eigen kracht staan en voor onszelf beginnen.

Ik heb alweer jaren terug, toen het idee al speelde maar minder dan nu, een website gecreëerd, genaamd Original Health, een pakkende titel uit Karin´s koker. Een kleurrijke site, maar ook wel wat druk, daar zal nog naar gekeken worden.

Jaren terug hadden we tevens het idee een workshop te gaan organiseren. We hebben ergens nog een map liggen met daarin enkele A-4tjes gevuld met inzichten en goede adviezen op verschillende levensgebieden. In de winkel heeft Karin de ervaring dat mensen speciaal voor haar terug komen, omdat haar adviezen mensen veelal goed hebben gedaan. Ik had om die reden visitekaartjes gemaakt, maar Mevrouw de Vries vindt deze niet goed genoeg, en aangezien zij altijd gelijk heeft zal ik ook hier nog eens nader naar kijken.

Ik vind de titel Original Health treffend: Karin benadrukt in haar werk gezond leven boven ziekte bestrijden, ik heb in mijn schrijven oorspronkelijkheid, ofwel voeling met Bron als eerste prioriteit. We vormen een goed team in deze, daar twijfel ik niet aan. Mijn rol zal, als we het over een workshop hebben, vooral liggen in het spiegelen aan bezoekers hoe hun denken hen zelf limiteert. Ik ben nooit op mijn gemak geweest als ik voor groot publiek moest spreken, maar in deze zal ik mijn rust wel vinden en met plezier verkondigen wat ik heilzaam voor een ieder acht. Ik zal er wel bij zeggen dat er toewijding aan de besproken zaken nodig is, maar niet aan mij. Men doet het voor zichzelf. En als de eerste gegeven adviezen plezierig voor de toegewijde luisteraars uitwerken, dan schept dat vertrouwen en bereidheid meer achterhaalde gedachtepatronen in henzelf te lossen. Dan komt de boel op gang, ontstaat er een flow, zal mond tot mond reclame onze onderneming doen groeien. We zoeken geen materiële rijkdom, we willen eenvoudig vervuld leven. Wat betekent: doen wat je Hart heeft.

De volgende afbeelding mag ook op de site. Ik weet niet wie de druiven schilderde, maar daar kom ik nog wel achter; de kleurvlakken beiderzijds heb ik daar geplaatst.

Karin heeft van meerdere mensen die haar talent onderkennen het advies gekregen voor zichzelf te beginnen. Karin kent wat twijfel. Dus als motivational speaker diende ik mij eerst tot mijn zakenpartner te richten, en daar heb ik afgelopen avond een begin mee gemaakt. Na jaren weifeling heb ik gesteld dat we komende dag in de avond rond de tafel gaan om de eerste notities voor ons bedrijfsplan te schrijven. De ideeën dat ik niet zakelijk ben, geen geld kan maken en organisatorisch onvermogend ben zijn bij deze allemaal van tafel geveegd. Ik kan alles, als ik maar wil. Ja, ik wil.

Wat gaaf is: Karin heeft contact opgenomen met de vrouw die voor de Kia Picanto een autoverzekering kan regelen. Als dat karretje legaal de weg op kan, kan ik contacten leggen waar nodig om ons imperium gestalte te gaan geven. We beginnen met helemaal niks, en dat is leuk. Ik heb een pensioentje en mag geen andere inkomsten derven; vanzelfsprekend sta ik vrij mijn tijd te besteden zoals ik wil, en ik bied Karin gratis mijn diensten aan.

Kosten voor ons huisje maken hoeft bijna niet meer; er ontbreekt nog maar weinig. Karin maakt graag grapjes over mijn vaardigheden als klusjesman, maar ondertussen krijg ik toch aardig wat voor elkaar, heb ik een enorme garderobekast in elkaar gesleuteld en meer, waardoor de vrouw des huizes me nu zelfs opdrachtjes gaat geven. Klusjes klaren is leuk.

Nu de dagen lengen lonkt ook de tuin. We hebben een hellende achtertuin, wat perkjes naast onze private parkeerruimte en voor ons huis in de beplante delen kan ook wat worden bij geplant wat ons betreft. Daar willen we fruitbomen laten verrijzen, waarvan een ieder mag gaan plukken. Op alle vorige adressen waar we woonden was ik graag met de handen in de aarde aan het wroeten, zag ik vol bevrediging gewenste groei ontstaan en plukten we vrij veel etenswaren van zeer kleine stukjes grond. Onze mogelijkheden hier, zeker omdat we weten dat we niet zomaar door een landlord kunnen worden weg gestuurd, zijn groter dan ooit. Fruitbomen planten, groenten en kruiden telen, en vanzelfsprekend ook meest fraaie sierbloemen laten ontstaan.

Ik voel veel voor de spirituele opvatting dat alleen het heden bestaat, maar een heden zonder besef van tijd is niks, kent geen perspectief, is volstrekt autistisch. Zo ben ik voor Oorspronkelijk Besef zonder labels, maar zonder etiketten kom ook ik niet ver in het leven. Het gaat om prioriteiten. Niets moet weg, wel is het van belang te weten wat voorop dient te staan. Vormgeving is een gebeuren in tijdruimte die mogelijk is omdat de achtergrond tijd noch ruimte kent. Deze achtergrond eer ik als mijn ziel de aarde klaar maakt voor het ontspruiten van Oorspronkelijke schoonheid.

Ja, en nu ik dit lied van Stevie Wonder heb geplaatst, ontkom ik er niet aan een van de mooiste albums aller tijden tot slot toe te voegen: Songs In The Key Of Life. Wat een geweldig fraaie titel alleen al!