WordPress shadowbanning

Ik zal WordPress achter me laten, althans voorlopig, om te zien of ik via een andere weblogprovider ook zo weinig bezoek krijg, of dat het dan beter gaat. Ik verdenk WordPress van shadowbanning. Had jaren geleden regelmatig meer dan 200 bezoekers per dag, sinds de covid waanzin is dit geslonken tot 3 a 4. Ik meen niet dat ik beroerder ben gaan schrijven.

Ik tikte op Brave Search ‘Wordpress shadowbanning’ in en kwam al snel op de site A Laymans Discourse waar ik het volgende berichtje las:

Voorheen bood ik lezers de kans mijn nieuwe publicatieplek op te vragen, maar ook daar doe ik deze keer niet aan. Dat adres zal louter gaan naar mensen die ik werkelijk ken en vertrouwen kan.

Voor ongewenste content draai je deze dagen makkelijk de bak in. Of je bent op een haar na nietig door shadowbanning. Ik ga mijn weg vinden naar een groter publiek. Echter niet op dit platform, dat zo groot en populair is, dat oorspronkelijkheid er in de kiem wordt gesmoord. Alles dat groot wordt en in deze dagen mag blijven is verdacht.

Dat geldt ook voor Elon Musk, Tucker Carlson en Alex Jones om maar wat namen te noemen.

Ik had afgelopen dag buitengemeen vredige liefdevolle zwemen van gewaarwording door me heen, de gehele dag. Reminiscenties, oude zaken die in zicht tot oplossing kwamen, begeerten die zich ontspanden en louter zicht over lieten. Mijn praatjes zijn gemaakt op WordPress, ik was nog niet lang geleden het zoveelste blog op WordPress gestart, maar de moderne boekverbranding laat me naar elders gaan. Anoniem, want alles is connected. Ik meen genoeg informatie te hebben om een groot deel van de censuur te kunnen omzeilen.

Mij rest dank uit te spreken aan de lezers voor wie ik nog schreef hier, ook al waren dat maar drie personen, waarvan Karin er een is en ik de tweede. Wie was die derde?

Het gaat allen goed!

.

Plaats een reactie