Identiteit, wat is dat eigenlijk?

Hoe goed is het als eerder bestaande geschillen verstillen als beide strijdende partijen voorbij durven te zien aan identiteit. Identiteit is zelfbeeld, imaginair, onwerkelijk; het enige dat we bij leven zeker weten is: ik ben. Identiteit vult dit aan en zegt: ik ben zus of ik ben zo. Dat is vragen om apartheid, afgescheidenheid en moeilijkheden. Mensen die elkaar na conflict weer weten te vinden zijn dieper gegaan dan identiteit, zelfbeeld en bijbehorend eigenbelang. De ontdekking die ze hiermee deden spreidt zich niet zelden uit naar andere mensen waarmee onmin bestond. Oerkracht is aangeboord. Liefde wint het van beter weten.

Op 15 maart 2020, dat is vandaag precies vier jaar geleden, moesten alle eet- en drinkgelegenheden, sport- en fitnessclubs, sauna’s, en coffeeshops in Nederland hun deuren sluiten. To flatten the curve van de griep, die nu Covid-19 werd genoemd en in de media als volksvijand nummer 1 werd voorgesteld. Dit was wereldwijd het geval. Mensen waren bang, anderen zagen boze opzet achter wat hier plaats vond en geloofden er niets van. Ik behoor tot de laatste groep en vond onnoemelijk veel bewijzen die aan geldingskracht nog geen steek hebben afgedaan; er kwamen louter bewijzen bij, exponentieel groeiend. Mondiaal werden mensen uit elkaar gedreven, alleen al door de virusfabel. Identiteiten die het voorheen goed met elkaar konden vinden, verloren contact met elkaar. Dit ging vaak met heftige emoties gepaard. Wie zich lieten prikken waren sociaal, de ongevaccineerden heten sindsdien wappies, wat volgens mijn begrip staat voor een combinatie van niet goed bij je hoofd en asociaal zijn. Wappies bleken echter wel wat te kunnen hebben, werden niet direct van hun stuk gebracht door maatschappelijke uitsluiting, zagen goed in dat hier een verdeel en heers spel gaande was (feitelijk nog is) die het nodig heeft dat ´het volk´ gelooft in labels en identiteit. Met het recht op meer dan honderd genders. In plaats van mentaal ziek te zijn stond je als transgender opeens aan het front voor een betere wereld! The global mindfuckers weten wel hoe het spel te spelen. Wappies trappen er niet in.

Er is een dynamiek gaande in de wereld die niet meer via analyse bij te benen is. Steeds meer mensen worden hun intuïtie in gedreven, mijn inziens een door de voorvechters van een nieuwe wereldorde onvoorzien effect. Mensen vallen uit hun identiteit. Ze zien dat de identiteit die in hun paspoort staat eerst toegang tot diensten en landen verleende, maar ondertussen meer en meer een factor van gevangenhouding is geworden, en dit iedere nieuwe dag meer is. Cut the crap!

Identiteit is een truc, onecht. Ik herinner me dat ik het als jongetje opvallend vond dat in reclames een ieders recht om jezelf te zijn werd bezongen, terwijl er alleen maar de intentie was om via een pakje cholesterol verlagende boter je portemonnee te ledigen. De gehele transgender beweging maakt van dezelfde je hebt recht op psychologie gebruik voor misbruik.

Wat is je identiteit op dit moment? Zie je, dan moet je eerst gaan nadenken, en dan kom je met een antwoord. Een antwoord die afwijkt van wat je op ongeacht welk ander moment zou geven, tenzij je programma dogmatisch is en je steevast zegt wat er van je wordt verwacht. In alle oprechtheid is geen identiteit vol te houden langer dan enkele seconden. Niemand kan langer dan enkele tellen een zelfbeeld vasthouden. Het is waan.

Wie vrijheid wil doet er goed aan iedere vorm van identiteit met vol bewustzijn te zien als een notie die slechts dat ene moment duurt en dan alweer achterhaald is door actueel beleven. Aanwezig in deze stap zijn kan alleen als je dit wilt zien. In het Nu willen verblijven als identiteit is een farce. Je bent al in het nu. Het is voldoende valse identiteiten, en dat zijn ze allemaal, te passeren waar je ze opmerkt. Dan houd je altijd huidig beleven, werkelijkheid, over. Zoeken is een aandoening van een identiteit, vinden is de opluchting van wie zonder identiteit durft rond te gaan.

Ik verheug mij in hersteld contact met mijn drie broers. Één van hen zond mij drie links van Franz Schubert, waarvan ik alleen de eerste nog heb beluisterd en van daaruit hier, in vol vertrouwen, ook de twee andere plaats.

Dank de Lezer, die zich maar niet vinden kan, haha! Je was altijd al Getuige van de droom.

3 gedachtes over “Identiteit, wat is dat eigenlijk?

Plaats een reactie